"Setiap cerita yang dikarang di dalam blog ini adalah hak milik penulis. Sebarang ciplak adalah tidak dibenarkan. Terima kasih."

Search This Blog

Wednesday, May 18, 2016

Truth or Dare Teaser

= entahlah, tak boleh nak letak gambar bila update guna phone. Maaf, =



Fawwaz pandang Aireen sebelum pandangannya jatuh pada Rafeeqi. Entah kenapa, bibirnya mengukirkan senyuman. Senyuman sebelum tiba-tiba menjadi sebuah tawa.


Aireen yang lagi mendodoikan Rafeeqi dalam pelukannya pantas menjongketkan sebelah keningnya. Dah kenapa pula suami aku ni gelak seorang diri?


"Are you insane?" Tanya Aireen hairan. Fawwaz tak pernah gelak sendirian seperti ini. Hantu gelak mana yang sudah merasuknya siang tadi?


Fawwaz tersenyum memandang isterinya. Matanya hanya memerhati perbuatan isterinya meletakkan anak mereka ke dalam baby cot. Ciuman isterinya pada dahi anak sulung mereka buatkan dia melebarkan senyuman.


Teringat pada kejadian yang berlaku pada rumah tangga mereka beberapa bulan yang lepas. Kejadian yang hampir mengoyahkan rumah tangga yang dibina atas dasar sebuah permainan yang bernama cinta.


Kejadian yang bikin sifat Aireen berubah hampir seratus peratus kerana hal demikian. Kejadian yang kalau boleh, dia tidak mahu itu berulang kembali.


Jiwanya sakit. Hatinya tersiksa.


"Berangan pula dia ni." Cuitan pada bahunya buatkan Fawwaz kembali ke alam realiti. Dia pantas menggamit isterinya merapatinya.


Mereka duduk di atas katil melunjurkan kaki. Selimut ditarik sehingga ke paras pinggang.


Fawwaz memeluk isterinya sebelum menyandarkan kepala Aireen di dadanya. Entah kenapa, selain berpelukan, dia suka dengan keadaan itu.


Sangat suka.


Selalunya beginilah mereka sebelum tidur. Berbual tentang semua perkara yang menyesakkan kepala. Berbual melepaskan rindu setelah seharian bekerja. Berbual sehingga sama-sama terlelap.


"Sayang," panggil Fawwaz lembut. Bibirnya yang kekeringan dibasahkan.


"Yes baby?" Aireen mengeratkan pelukannya di pinggang suaminya. Selesa dengan keadaan ini. Boleh tak kalau dia nak setiap saat begini?


"Nak tahu tak apa persamaan you dengan Eqi?" Soal Fawwaz. Perkara inilah yang buatkan dia ketawa seorang diri tadi. Entah macam manalah dia boleh terfikir tentang perkara ini.


Perkara yang sangat di luar alam.


"Dua-dua you sayang?" Jawab Aireen berharap. Berharap yang jawapannya betul. Tapi kalau salah, memang Fawwaz kena tidur dengan Rafeeqi dalam baby cot malam ni.


Fawwaz senyum sebelum mencium kepala isterinya. "Mestilah I sayang dua-dua." Balasnya. "Jawapan lain?" Jawapan yang isterinya jawab tadi betul cuma, tidak menepati skema jawapan.


Aireen telan liur sambil berfikir. Apa persamaan aku dengan Rafeeqi eh? "Persamaan darah ke?" Tekanya lagi.


Fawwaz menggeleng. Jawapan tak tepat lagi. "Any other answer?"


Aireen kerutkan dahinya. Ambil masa lima saat sebelum dia menggeleng. "No." Dia mendongak pandang suaminya. "Okey, apa persamaan I dengan Eqi?"


Fawwaz senyum. "Persamaan dia," Jeda. Bibir dibasahkan. "Persamaannya, baik you mahupun Eqi, dua-dua pakai pampers."


Sementara Aireen yang mendengar sudah menayangkan wajah annoyingnya. Tangannya yang di pinggang Fawwaz pantas mencubit pinggang lelaki itu. "Tak ada persamaan lain yang lagi baik ke?"


Fawwaz menggosok pinggangnya yang dicubit manusia si tangan ketam. "Sakitlah." Dia muncungkan bibirnya. Aireen lepas dapat anak ni makin suka pula menyubitnya.


"Padan muka." Aireen lepaskan pelukan mereka. "Dah, I nak tidur." Dia rebahkan diri di atas tilam. Selimut ditarik sehingga paras dada.


"Alah, awal lagi ni." Fawwaz pandang isterinya yang sudah memejamkan mata.


"Tidurlah, Fa. Esokkan nak kerja." Dengan mata tertutup, Aireen membalas. Dia penat sangat harini. Banyak sangat kertas kerja yang dia perlu semak. Balik rumah nak melayan Rafeeqi dengan bapak Rafeeqi lagi.


Tubuh badannya letih.


"Eh, Eqi cakap dengan I tadi dia nak adik baru." Fawwaz bersuara. Matanya masih belum mengantuk lagi.


"Hmm, you buatlah adik untuk dia sendiri. Babai." Dan Aireen terlelap.


Sementara Fawwaz tersenyum. Tidurlah sayang. I tahu you penat. "Good night, sayang."


Fawwaz menghulurkan tangannya mencapai suis menutup lampu. Dia kemudiannya merebahkan tubuhnya sebelum mengiring memeluk isterinya. Perlahan dia berbisik, "I love you, sayang."




Sent from Phone.

1 comment:

Buah fikiran anda amatlah di hargai.